Returer & Återbetalning

Returpolicy

Du har rätt att begära retur inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

För att en retur ska kunna godkännas måste produkten vara:

  • Oanvänd, oskadad och i originalskick
  • Returnerad i originalförpackning
  • Komplett med samtliga tillbehör, manualer och etiketter
  • Förhandsanmäld via e-post till kontakt@nordale.se

Vi accepterar inte returer som skickas utan godkänd returförfrågan och ansvarar inte för paket som skickas tillbaka utan vårt godkännande.

Har du frågor kring returer är du alltid välkommen att kontakta oss på kontakt@nordale.se.

 

Returfrakt

Vid godkända returer står Nordale för returfrakten.

Kunden ansvarar dock för att:

  • Produkten packas väl enligt våra instruktioner
  • Returen skickas inom angiven tidsram
  • Kvitto på inlämning sparas tills återbetalningen är genomförd

Vid skadade, defekta eller felaktigt levererade produkter står Nordale självklart även för frakten till dig.

 

Skador och reklamationer

Kontrollera alltid din vara vid mottagandet.

Om något är fel, kontakta oss omgående via e-post och bifoga tydliga bilder som visar problemet. Vi hjälper dig så snabbt som möjligt.

Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer som saknar bildbevis eller inte uppfyller ovanstående krav.

 

Undantag – ej återbetalningsbara artiklar

Följande artiklar omfattas inte av retur- eller återbetalningsrätt:

  • Presentkort
  • Rea- eller kampanjartiklar
  • Personligt anpassade produkter
  • Produkter som har använts, skadats eller saknar originalförpackning

Om en returnerad produkt visar tecken på användning eller hanteringsskada kan avdrag göras på återbetalningsbeloppet eller returen nekas helt.

 

Ångerrätt inom EU

Enligt EU:s konsumentskyddslag har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan.

Vid giltigt nyttjande av ångerrätten återbetalas hela orderbeloppet.

 

Återbetalning

När vi mottagit och kontrollerat din retur meddelar vi dig om återbetalningen har godkänts.

Vid godkänd retur sker återbetalning till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar.
Observera att det kan ta ytterligare tid innan återbetalningen syns på ditt konto beroende på bank eller kortutgivare.

Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan din retur godkändes ber vi dig kontakta oss på kontakt@nordale.se.

 

Leveransinformation

Nordales produkter skickas från externa lager utanför Sverige, i regel från Kina.

Den förväntade leveranstiden är normalt 5–12 arbetsdagar från det att beställningen har behandlats.

I vissa fall kan leveransen ta längre tid på grund av omständigheter utanför vår kontroll, såsom exempelvis:

  • Väderförhållanden
  • Tullhantering
  • Transportförseningar hos fraktbolag
  • Globala logistikpåverkande händelser

Vid sådana förseningar kan Nordale tyvärr inte hållas ansvarigt för leveranstidens längd, men vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig och hålla dig informerad.

 

Missbruk av returpolicy

För att kunna erbjuda rättvisa priser och god service till alla kunder förbehåller vi oss rätten att:

  • Neka framtida köp vid upprepade eller orimliga returförsök
  • Avvisa returer som inte uppfyller våra villkor
  • Vägra återbetalning om en produkt returneras i icke-säljbart skick